26.05.2008

THERE'S CERTAINLY SOME VENOM IN THE LOOKS THAT YOU COLLECT

i morgen er jeg "permitert", sånn som jeg har vært i dag og fredag. permitert er lærernes ord for fri. men allikevel må jeg opp 08:00 i morgen tidlig for å delta på løpetest siden jeg var syk da de andre hadde den. jeg skjønner ærlig talt ikke meningen med å løpe 3km til jeg blir blå i fjeset for å bli "belønnet" med en 2'er siden jeg ikke løp på 9min, og kanskje en liten pluss for innsats. innsats burde bli belønnet mer i gym, det er ikke alle som er kapitable til å løpe 3km på 9min, spesielt ikke jeg. det er rett og slett urettferdig at de med superkondis og er raske får 6, mens de som gjør så godt de kan får 3 eller mindre. jeg sier ikke at de som får mer enn tre ikke gjør så godt de kan, but you get my point. i andre fag får du ihvertfall kanskje et kvart poeng hvis du iallefall skriver litt på det spørsmålet på prøven du ikke har snøring på. kanskje jeg skal boikotte. møte opp i kjolen min, solbriller, veske og de superhøye skoene mine og spasere bortover veien. kanskje jeg skal ta med rocco, så ser jeg enda mer diva ut. (rocco er hunden min, fyi.) når jeg blir konge skal gym bli et fag uten karakter, så det.



23 kommentarer:

Jellybean sa...

Skulle ha heiet på deg, men har mongo ben, igjen :( men du får tenke at du selv vet du gjorde det bra så da driter man i sånne som heter gymlærere og gym karakterer. go alexandra <3

alexandra sa...

heia meg :D

marn sa...

glhf ahahah. greit jeg har matteprøve. men hahaha. :DDD

Anonym sa...

eg er så enig! gym suger. i dag skal me golfe.

petter sa...

enig, ferdigheter bør ikke belønnes :)
selvfølgelig får man dårligere karakterer om man er langt dårligere enn de som når helt opp til 5'ern eller 6'ern. de har antakeligvis trent mye "hele" sitt liv og bruker mye av tid til trening. noe jeg i stor grad tviler på at du gjør. gidd klag fordi du ikke blir belønnet på et fag, i liket med alle andre fag, som går ut på ferdigheter. er man dårlig i matte, men skriver masse unødvendig crap skal man selvfølgelig ikke få pluss fordi man "prøver". latterlig, alex

petter sa...

belønnet I et fag, som i likhet med alle andre fag går ut på ferdigheter* hehe

Anonym sa...

hehehehe liker gym, jeg! aldri likt det før, though. bare i år. og bare fordi jeg bare får femmere og seksere wtfff trodde ikke det var mulig. :D

ble det så du boikotta, eller løp du så slevet rant?

alexandra sa...

petter: søt når du er seriøs. også søt fordi du kaller meg latterlig bare fordi vi har forskjellige meninger ;)

line aurora: gym er kult hvis det er sandvolleyball, lover. jeg jogga lit. også gikk jeg. ble vel mest gåing. jeg ble ganske varm da phew

Anonym sa...

jeg er så enig!

marn sa...

"de har antakeligvis trent mye "hele" sitt liv og bruker mye av tid til trening."

ANTAGELIGVIS, ja (jeg påpeker ikke skrivefeilen din, men det du sier). det å kunne løpe fort er også noe man kan bli født med, som et "naturtalent", og selvfølgelig opplever de som ikke er født med dette talentet det som urettferdig. det er ikke GØY å få snittet sitt trukket ned fordi man velger å ikke bruke livet sitt på å løpe, eller om man ikke er født med denne ferdigheten. du sier selv at du failer i f.eks. naturfag. synes du ikke det er kjipt med folk som bare kan det, uten å gjøre noe for det, mens du faktisk prøver?

du er søt når du failer.

petter sa...

maren, når det gjelder naturfag - nei. jeg godtar at jeg er god i ting de ikke er like gode i, og omvendt. blir ikke sinna fordi de har et talent innenfor noe, hva faen? har aldri vært god i naturfag, men har alltid vært flink til å skrive.

selvfølgelig er ikke det GØY, men da er det vel bare å begynne å trene og bli bedre i det da. de med 2 eller 3 jobber antakeligvis ikke like hardt som 6'erne i gym. og man får ikke 6'er i gym bare ved å være rask. :) øvelse gjør mester vettu.

petter sa...

er det virkelig noen i klassen din som løper 3 kilometer på 9 minutter uten å bli slitne? veel, skeptisk. og uansett, er man veldig god i gym stiller man som oftest ikke like bra i skriftlige fag som nettopp naturfag, norsk, matte etc.

petter sa...

og ja, alex skrev et inlegg før mitt siste innlegg :( slemjent

alexandra sa...

12min fant jeg ut at det var. og det er noen som løper den ganske uproblematisk. men de er ikke så gode skriftlig, sant det. bare jentene i a-klassen da. de er maskiner alle sammen

petter sa...

jentene i a-klassen kan brenne i helvete. minner meg om en kar jeg leste om i nordstrands blad. gikk ut fra katta med kun 6'ere. altså 27 stk. ikke bare sliter jeg med å komme på 27 fag, men hva faen? da har man 6'er i gym, fysikk, samfunnsfag, norsk. veldig forskjellige fag. lurer på om han karen har masse fritid.

marn sa...

lurer på om du har masse fritid, petter, som bruker dagene dine på å motsi deg selv. "jeg godtar at alle kan forskjellige ting, men de som kan alt kan brenne i helvete"

Anonym sa...

gym er det eneste faget som eier og som skolen må få mer av.
obv sugen konge ):

petter sa...

maren, hvor er det en motsetning? at alle kan FORSKJELLIGE ting, betyr de at de kan FORSKJELLIGE ting, ikke ALLE ting.

alexandra sa...

beste kongen.
du trenger ikke bo i landet mitt

Anonym sa...

jo må, du burde bli konge i usa. hehe, tenker du trenger denne da:
http://www.kropp24.no/artikler/325-ut-aa-gaa--kom-deg-i-form.html
til høsten, lurt å starte litt før.

Anonym sa...

jo må, du burde bli konge i usa. hehe, tenker du trenger denne da:
http://www.kropp24.no/artikler/325-ut-aa-gaa--kom-deg-i-form.html
til høsten, lurt å starte litt før.

Anonym sa...

ops, spam ):

alexandra sa...

wth